3 Temmuz 2010 Cumartesi

EZOGELİN ÇORBA



EZOGELİN ÇORBA


Çorba seven biri olarak her gün her öğün çorba yesem bıkmam herhelde :) İmdadıma sevgili susamcorekotu'nda ki tarifler yetişiyor,susamcorekotu'nun önceki tariflerine bakarken bu çorbayı gördüm ve yapabilir miyim diye düşündüm,daha önce hiç yapmadığım bir çorbaydı ve denemeye karar verdim.Kendisine çook teşekkür ediyorum,tarifin aslı için susamcorekotu adresine gitmeniz yeterli,ben de aklımda kaldığınca tarifi sizinle paylaşayım.


1 çay bardağı bulgur

1 çay bardağı pirinç

1 çay bardağı kırmızı mercimek

1 adet küçük patates

1 adet soğan

1 diş sarımsak

3 kaşık domates rendesi

1 kaşık biber salçası

1 kaşık tereyağı

1 kaşık zeytinyağı

tuz,nane,pul biber,limon suyu


Bulgur,mercimek,pirinç yıkanıp bir tencereye konuz,üzerine soyulan patates,soğan ve sarımsak ince ince doğranır ve üstüne sıcak su-et suyu konulur (ben et suyu yerine bulyon kullnadım)ve pişinceye kadar kaynatılır.

Tereyağı ve zeytinyağı ile salça kavrulur üzerine nane serpilir ve kaynayan çorbaya ilave edilir istenilirse el blendrı ile ezilir.Tuz,karabiber,limon suyu arzuya göre konulur.Afiyet olsun..


3 yorum:

Unknown dedi ki...

en sevdiğim çorbaların başında gelir.Pek güzel gözüküyor.Ellerine sağlık..

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık çok severim

Magia da Inês dedi ki...

Olá, amiga!
Passei para uma visitinha...
Hummmmm!... Receita deliciosa!
A foto de prato está belíssima também... seu cantinho é tudo de bom.
Bom domingo!
Boa semana!
Beijinhos.
Itabira
Brasil