29 Ocak 2010 Cuma

AÇMA POĞAÇA

AÇMA POĞAÇA


SABAH KALVALTILARI İÇİN GÜZEL BİR AÇMA POĞAÇA


Malzemeler:
1 yumurta (beyazını hamuruna koydum,sarısını üzeri için ayırdım)
Yaş maya
1 su bardağı kadar ılık süt
Tuz,toz şeker
İsteğe bağlı sıvı yağ (ben yağ koymayı unutmuşum)
Un
Margarin
Pekmez

Yapılışı:Unun ortasını havuz gibi açıp ortasına yaş maya kenarlara tuz,şeker,yumurtanın beyazını koydum.Ilık süt ile mayayı yumuşatarak yoğurmaya başladım.Yumuşacık bir hamur elde ettim ve mayalanması için dinlenmeye bıraktım.
Mayalanan hamurdan küçük bezeler koparıp oklava yardımıyla açtım.Erittiğimiz margarinden sürerek rulo yapıp kapattım ve bazılarının içine krem peynir de koydum.(İsterseniz zeytin ezmesi de güzel bir tat verebilir.)
Tepsimize yağlı fırın kağıdı koyup,şekil verdiğim poğaçaları yerleştirdim.Üzerlerine yumurta sarısı ile pekmezi karıştırıp sürdüm.En son olarak da susam ve çörekotu serpip fırına koydum..Afiyet olsun.. (Şekli biraz daha düzgün olabilirdi ama aceleye geldi,kahvaltıya yetişsin diye..artık bir daha ki sefere diyeyim.inşallah daha düzgün olur :)

Hiç yorum yok: