4 Mart 2010 Perşembe

PATLICANLI PİDE


PATLICANLI PİDE

Hamuru için malzemeler:
1 yumurta ve bir yumurtanın beyazı sarısını üzerine ayırdım.
2 çorba kaşığı kuru maya
2 tatlı kaşığı toz şeker
2 tatlı kaşığı tuz
1 büyük kase süt (ılık)
Aldığı kadar un

İç harcı için malzemeler:
5 patlıcan
3 orta boy soğan
4 biber
Az kıyma
Maydanoz
Domates veya domates rendesi
Maydanoz
Tuz,karabiber,kimyon..

İç malzemesi:Patlıcanları çizgili şekilde soyup olabildiğince küçük küçük küp şeklinde doğradım ve tuzlu suda beklettim.
Soğanları da ince ince kıyıp tavada kavurmaya başladım,ardından kıymayı ekledim kıyma miktarı tamamen isteğe bağlı kıymasız da güzel oluyor.Sonrada biberleri de doğrayıp soğanların yanına ilave ettim.Patlıcanların suyunu süzüp elimle sıkarak tavaya koydum.2 küçük domatesin kabuklarını soyup ince doğrayarak onları da ekledim ama az geldiği için domates rendesinden de 3 kaşık kadar ekledim.Patlıcanlar pişene kadar ocakta bıraktım ara ara karıştırdım.En son ince kıyılmış maydanozu ve karabiber,kimyon,tuzu ilave edip ocağı kapattım ve soğumaya bıraktım.

Hamuru:Su bardağına kuru mayayı ve şekeri koyup üzerine ılık su ilave edip karıştırdım.
Unun ortasını havuz yapıp,kenarlarına tuzu ve yumurtayı koydum.Havuzun ortasına mayayı ilave edip ılık süt ile yoğurmaya başladım.Kulak memesi kıvamında bir hamur oldu.Üzerini örtüp mayalanmaya bıraktım.

Mayalanan hamuru küçük bezelere bölüp oval şekilde açtım ve üzerine hazırlanan harcı koyup kenarlarını kıvırdım pide şeklini verip,yağladığım fırın tepsisine dizdim.Kenarlarına yumurta sürüp önceden ısıtılmış fırında kızara kadar pişirdim..Afiyet olsun..


Hiç yorum yok: