14 Şubat 2010 Pazar

ISPANAK ÇORBASI




ISPANAK ÇORBASI

İlk defa denediğim bu çorba bence çok güzel oldu,tadı çok hoştu ve bol vitaminli bir çorba,şimdi tam mevsimiyken denemenizi tavsiye ederim.

Yaklaşık yarım kilo kadar ıspanak (ben yaprak kısımlarını börek için ayırmıştım,genelde sap,kök ve çok az da yapraklarından kullandım.) 1 küçük soğan ve 2 diş sarımsak ile haşlanır,kök kısımları pişince ocak kapatılır ve posası robattan veya el blendrından geçirilir.
Ayrı bir kapta tereyağı ve az sıvı yağ ile 1 orta boy ince ince doğranmış soğan hafif kavrulur ve içine 3 yemek kaşığı un konulur,un kokusu olmasın diye az da un kavrulur ve 1 su bardağı süt ilave edilir.Bu karışım kaynayan ıspanakların içine karıştırılarak dökülür,eğer isterseniz bir daha el blendrını kullanarak soğanları da ezebilirsiniz.Tuzunu da (ben sebzeli tuzot kullandım)ekleyip biraz kaynadıktan sonra ocak kapatılır.Üzerine pul biber döküp servis yapılır.Şimdiden afiyet olsun.

Hiç yorum yok: