26 Şubat 2010 Cuma

PATLICANLI GÖZLEME







PATLICANLI GÖZLEME

Bu tarifi ilk olarak sevgili susamcorekotu’nda görmüştüm ve çok hoşuma gitmişti ama bir türlü cesaret edip deneyememiştim.Tarifi ve verdiği cesaretten dolayı çok teşekkür ediyorum.En sonunda ben de deneyebildim.Görüntü olarak pek aynı olmadı ama..
Patlıcan gözlemede çok güzel oluyor.denemenizi tavsiye ederim.

Hamuru için malzemeler:
1 yumurta
2 çorba kaşığı sıvıyağ
2 çorba kaşığı yoğurt
2-3 su bardağı un
Tuz
Serte yakın bir hamur yoğurdum ve dinlenmeye bıraktım.

İçi için malzemeler:
3-4 patlıcan
3 biber
2 soğan
Bir tutam maydanoz
3 domates
Karabiber,kimyon,tuz,pul biber..
(Malzeme miktarı malzemelerin büyüklüğüne göre değişebilir)

Patlıcanları soyup minik minik doğradım ve tuz serpip beklettim sonra yıkayıp suyunun süzülmasi için biraz daha beklettim.Tavaya az sıvı yağ koyup harlı ateşte ilk olarak patlıcanları atıp kavurmaya başladım ardından ince ince doğradığım soğan ve biberleri ilave ettim az daha kavurup küçük doğradığım domatesleri de ekledim en son olarak da ince kıyılmış maydanozu ve baharatları ekledim.Ve başka bir kaba alıp soğumaya bıraktım.

Yoğurduğum hamuru küçük bezelere ayırıp oklava ile açmaya çalıştım ve iç harcından koyup kapattım.Teflon tavaya yağ koymadan gözlemeyi koyup kısık ateşte pişirdim kızarınca yumurta fırçası yardımıyla üzerini çok az sıvı yağ sürüp yağladım.Böylelikle hafif oldu. susamcorekotu’na tarifi ve desteği için çok teşekkür ediyorum

2 yorum:

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

patlıcanlı gözleme ve ayran bayılırııım

susamcorekotuFeriha dedi ki...

nasıl da özledim bir bilsen aaah ahh :)))